10 قانون طلايي ازدواج موفق


 






 
1)سعي کنيد بيشتر از آن که در انتظار دريافت چيزي از همسرتان باشيد، چيزي به او ببخشيد.اگر هدف شماايجاد حس رضايت و خوشبختي در همسرتان باشد، مطمئن باشيد فرصت هاي بي شماري براي رسيدن به اين هدف پيدا خواهيد کرد.در اين صورت شما نيز از لطف و محبت همسرتان برخوردار خواهيد شد.زيرا انسان ها همواره سعي مي کنند خوبي هاي ديگران را جبران کنند.
2)از همسرتان انتظارات غير واقعي نداشته باشيد.اجتناب از انتظارات غير واقعي مي تواند از بروز بسياري درگيري ها، عصبانيت ها و سرخوردگيها جلوگيري کند.انتظار نداشته باشيد همسرتان کامل و بي نقص باشد.در ضمن هيچگاه او را با ديگران مقايسه نکنيد.
3)سعي کنيد نسبت به همه چيز ديدي مثبت داشته باشيد.
4)به راه هايي فکر کنيد که مي توانيد همسرتان را نسبت به انجام کارهايي که دوست داريد ترغيب کنيد.اگر اين روش مؤثر نبود روش هاي ديگر را امتحان کنيد و به ياد داشته باشيد که تحسين و تعريف به موقع مي تواند يک انگيزه قوي باشد.
5)اهداف خود را طبقه بندي کنيد و افکار خود را بر مهمترين هدفتان يعني داشتن يک محيط خانوادگي آرام و شاد متمرکز کنيد.
6)هيچ گاه با همسرتان وارد جنگ قدرت نشويد؛ به جاي اين کار با او به توافق برسيد.
7)همسرتان را به خاطر اشتباهاتش سرزنش نکنيد.در عوض سعي کنيد روشي در پيش بگيريد که از تکرار اين اشتباهات جلوگيري کند.وقتي شما همسرتان را به خاطر اشتباهاتش سرزنش مي کنيد، احساسات او را جريحه دار مي کنيد و باعث آزار او مي شويد.
8)اگر خداي ناکرده همسرتان به شما توهين کرد، سکوت کنيد و با او مقابله به مثل نکنيد.با اين کار از بروز بسياري از بحث هاي غير ضروري جلوگيري مي کنيد.اين لحظات به سرعت سپري خواهند شد و شما مي توانيد در زمان بهتري با همسرتان درباره رفتارش صحبت کنيد (البته اين بدان معنا نيست که تصور کنيد الزاماً بايد با يک همسر بد زبان و بدخو کنار بياييد و هميشه تمام کج رفتاري هاي او را تحمل کنيد؛ اين مشکل ديگري است و راه حل هاي ديگري دارد).
9)در زمان حال زندگي کنيد.اشتباهات و وقايع تلخ گذشته را فراموش کنيد و سعي کنيد شرايط زندگي امروزتان را تغيير دهيد.
10)همواره از همسرتان بپرسيد:براي اين که زندگي ما شاد و دلپذير باشد، من چه کاري مي توانم انجام بدهم؟
منبع:نشريه خانواده مطهر